torsdag 4 november 2010

Glad pall :D

Sådär! Den blev klar igår men det va så mörk då så det blev inga bra bilder. Nu ser han i alla fall ut såhär.



Det syns kanske inte så bra, men jag har klätt om själva sitsen i ett ljusgult tyg. Kudden är lite ojämn just nu med den blir fin när folk suttit på den tillräkligt mycket :P På undersidan är det ett grovt, oranget, lintyg och på ovansidan är det ett pastell-moss-grönt (skulle jag kalla det i alla fall) fusk siden med paljetter i ljusa oljefärger. :D
Har länge, länge velat göra något med tyget som jag har haft i ett par år nu. Jag jobbade i en sybehörsbutik förut och gjorde draperingar som skulle stå i skyltfönstrena, och när ägaren ville ha nya draperingar så fick jag alltid materialet som jag hade använt i de gamla ^^
Det gula bandet som jag använt till att knyta fast kudden med är faktiskt också från en gammal drapering.
Den som spar han har! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar