torsdag 28 oktober 2010

Fick för mig att jag inte alls var nöjd med babyfilten jag hade halvfärdig. Det enda som va kvar var att sätta ihop alla delar - och då, genialisk som jag är..., bestämde jag mig för att jag inte tyckte om den. :S Så nu har jag suttit och virkat på massa rutor dom senaste dagarna, varvat med magont, huvudvärk, jobb och packning.
Jag trodde att jag skulle kunna hålla mig till att bara använda garn jag redan har hemma, till filten, men det går nog inte.. jag bara MÅSTE köpa lite grönt, lila och blått... och turkost, i olika nyanser. Rutorna gör jag ganska stora för att få med många nyansskiftningar. Desvärre får jag nog vänta med att visa rutorna tills nästa vecka någongång då kameran är nerpackad nånstans.

Ny 'att göra lista' (som jag banne mig ska hålla):

~Babyfilten.
~Sjal till svärmor, tänker mig kärleksknutar.
~Atleast en sak från mitt hemliga projekt.

...Det får räcka så länge, detta ska då göras i år. Och filten måste bli klar innan december eftersom den länge efterlängtade ungen kommer då ungefär :P

Sjalen ska bli en julklapp.
Om det är någon som har något förslag till bra tjocklek på garn att använda till kärleksknutar får ni mer än gärna hojta till. Har inte gjort dom förut nämligen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar